Virtuálna registračná pokladnica
- Aktuality
- Virtuálna registračná pokladnica
- 20.04.2015
V januári 2015 nadobudla účinnosť novela zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice č. 289/2008 Z. z., ktorá stanovuje povinnosť evidencie hotovostných platieb v registračnej pokladnici. Podnikateľ, ktorému takáto povinnosť vznikla, sa môže rozhodnúť či na evidenciu platieb bude využívať elektronickú registračnú pokladnicu (ERP) alebo virtuálnu registračnú pokladnicu (VRP).
Ak ste sa rozhodli pre virtuálnu registračnú pokladnicu, tak je potrebné čím skôr podať žiadosť o pridelenie kódu VRP (buď elektronicky alebo osobne doniesť na príslušný daňový úrad), ktorý vám umožní prístup do aplikácie VRP.
Čo je to Virtuálna registračná pokladnica?
Ustanovenie § 2 b) 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice definuje, že: „Virtuálna registračná pokladnica predstavuje prostredie zriadené Finančným riaditeľstvom Slovenskej republiky na jeho webovom sídle komunikujúce prostredníctvom koncového zariadenia.“ Virtuálna registračná pokladnica teda predstavuje bezplatnú aplikáciu Finančného riaditeľstva SR, ktorá slúži podnikateľom na evidovanie platieb. Aplikácia VRP funguje aj na mobilných zariadeniach s operačným systémom iOS a Android.
Prostredníctvom on-line aplikácie VRP môžu podnikatelia vytvárať a tlačiť pokladničné bloky, viesť evidenciu pokladničných dokladov či dokonca spravovať tovary a služby.
Používanie VRP
Využívaniu VRP predchádza registračná povinnosť podnikateľa na Finančnej správe. Je potrebné podať žiadosť o pridelenie kódu VRP, ktorú nájdete na https://vrp.financnasprava.sk. Vytlačenú žiadosť je potrebné podpísať a doručiť príslušnému daňovému úradu (elektronicky, poštou alebo osobne na podateľni DÚ).
Daňový úrad žiadosť spracuje a pridelí vám kód VRP, ktorý vám spolu s prihlasovacími údajmi zašle poštou na adresu, ktorú máte evidovanú v systéme. Po obdŕžaní týchto údajov už môžete naplno využívať VRP.
autor: JM